Norwegian igjen kåret til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter og Europas beste lavprisselskap
Flypassasjerer over hele verden har kåret Norwegian til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter, for tredje år på rad, og Europas beste lavprisselskap, for femte år på rad, under årets SkyTrax World Airline Awards, heter det i en pressemelding fra flyselskapet.
SkyTrax World Airline Awards er den mest prestisjefylte og anerkjente prisutdelingen i flybransjen. Det er passasjerene selv som evaluerer flyselskapene, og stemmer frem vinnerne.
– Det betyr veldig mye for alle oss i Norwegian å bli tildelt disse prisene i år igjen. Jeg vil rette en stor takk til våre passasjerer verden over, som har stemt på Norwegian. Dette ville aldri vært mulig uten alle de engasjerte medarbeiderne i selskapet, som hver dag tar hånd om våre passasjerer. Det er givende å se at våre splitter nye fly, gode service og lave priser blir verdsatt av våre kunder. Vi skal fortsette å gjøre vårt ytterste for å levere det kundene forventer, samtidig som vi ekspanderer videre i Europa, USA og andre deler av verden, sier konsernsjef Bjørn Kjos.
Selskapets kommersielle direktør, Thomas Ramdahl, styreleder Bjørn Kise og medarbeidere fra Norwegians baser i Paris, Oslo og London, tok torsdag imot prisene under Paris Air Show.
Norwegian blant de 30 beste i verden
– Norwegian har vært en av de aktørene i World Airline Awards som de siste fem årene har levert stabilt gode resultater. Selskapet har klart å holde en god posisjon blant de andre lavprisaktørene, samtidig som det også forbedrer sin posisjon blant de øvrige aktørene. Norwegian er blant de 30 beste flyselskapene i verden – en fantastisk prestasjon for et selskap som er i så sterk vekst, sier administrerende direktør av SkyTrax, Edward Plaisted.
Om SkyTrax Awards
SkyTrax World Airline Awards er den mest prestisjefylte og anerkjente prisutdelingen i flybransjen. Reisende fra hele verden deltar hvert år i verdens største undersøkelse for kundetilfredshet blant flypassasjerer. Over 280 flyselskaper måles i undersøkelsen. Kundene bedømmer alt fra opplevelsen under innsjekk, ombordstigning, setekomfort, renslighet i kabinen, mat, drikke, underholdning og service.
Foto: Norwegians kommersielle direktør Thomas Ramdahl, styreleder Bjørn Kise og medarbeidere fra Norwegians baser i Paris, Oslo og London tok tirsdag imot prisene under Paris Air Show. Foto fra Norwegian.